De ce nu se poate circula în condiții de siguranță pe șoseaua Transalpina, gata din 2012

Șoseaua Transalpina Foto: alba24.ro

Șoseaua Transalpina
Foto: alba24.ro

CNADNR nu reușește să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, implicată în modernizarea șoselei Transalpina, astfel că traficul rutier rămâne închis pe drumul respectiv, deși acest lucru influențează negativ turismul din zona Rânca, a declarat, luni, directorul general Narcis Iorga, citat de Mediafax.

DN 67C are caracter de șantier, Neaga declarând, luni, în urma unei vizite făcute în zona respectivă, că turiștii care se aventurează dincolo de stațiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-și nicio responsabilitate.

“Acest drum nu aparține CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvență. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvență, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecință, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreținere și să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, garanțiile de bună execuție sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta ”garanții expirate”, pentru care CNADNR a instituit însă măsura sechestrului asiguratoriu, pentru diferența de 40 de milioane compania făcând demersuri de executare silită a Romstrade.

Directorul general al CNADNR afirmă că, în prezent, compania pe care o conduce își calculează pagubele și va apela la instanță pentru a obține inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade, firma respectivă începând lucrările de modernizare a șoselei în 2007, muncitorii fiind retrași însă de pe Transalpina în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache.

“Până la sfârșitul lunii iulie, vrem să vedem ce prejudiciu a produs necontinuarea contractului pentru CNADNR pentru că există două tipuri de prejudiciu. Unul e prin necontinuarea contractului, iar celălalt e datorat escaladării prețurilor și calității lucrărilor. Când avem aceste toate aceste date ne adresăm justiției și aceasta va spune da sau nu pentru reziliere. De ce nu vrea casa de insolvență rezilierea? Simplu, pentru că noi mai avem să le plătim din acest contract aproximativ 400 și ceva de milioane de lei până la sfârșitul lui 2015, lucru foarte convenabil pentru casa de insolvență”, menționează Neaga.

Conform acestuia, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporție de 75-80%, însă șoseaua nu are elemente de siguranță, de genul parapetelor de protecție, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

“Traficul e închis, drumul nu ne aparține. Șoferii ar trebui să nu fie speriați de amenzi, ci de ce ar putea păți orice, oricând. Amenda o plătești, dar dacă pățești ceva? Ați văzut ce am pățit după 6-7 ani cu tânăra care a pățit ce a pățit și încă o dată ne exprimăm regretul pentru situația creată. Dacă nu suntem atenți, există posibilitatea ca aceste cazuri să se întâmple zilnic, ceea ce nu ne putem permite și nu neapărat din cauza banilor, ci pentru că e vorba de o chestiune de viață, de siguranța persoanei. Până la Rânca lucrurile stau destul de bine din punct de vedere al siguranței traficului. Până la Rânca vom întări măsurile pentru siguranța traficului. După Rânca nu pot să afirm acum dacă se va deschide acum sau în următoarea lună sau două luni”, a mai declarat Narcis Neaga.

Loading

Comments

comments