Analiză AP: Cum a cucerit Dacia Europa. Singurul competitor – piața auto second hand

dacia duster

Dacia Duster
Foto: Dacia.ro

Dacia a vândut 141.278 de unități în 2013, doar în UE, cu 17,6% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, fiind marca cu cea mai rapidă creștere, pe o piață care, de altfel, este în scădere, cu 6,6 procente. Dacia a salvat grupul Renault, ale cărui vânzări continuă să scadă – cu 10,4%, în aceeași perioadă.

Succesul Dacia, care și-a prezentat, pe 11 septembrie, noul Duster la a 65-a ediție a Auto Show din Frankfurt, Germania, a determinat o analiză AP, preluată și de media de peste Ocean.

Analistul Carlos Da Silva, de la IHS Automotive spune că succesul Dacia nu este determinat doar de criză, ci și de absența competiției, fiindcă puțini producători serioși își doresc să fie asociați cu ideea de low cost. Cultura companiilor producătoare este determinată de ingineri, iar inginerii își doresc inovație, nu scădere a costurilor de producție.

Arnaud Deboeuf, director al programului low-cost al Renault, arată că, tehnic, nu este greu să construiești o mașină ieftină. Trebuie să îți asumi decizia de a face fiecare componentă pe cât de ieftin posibil. Desigur, asta se traduce într-un produs mai puțin performant. De pildă, s-a acceptat ideea că Dacia nu va fi mașina cea mai sigură posibil, adică nu va avea pretenția de a primi 5 stele Euro Ncap din tot atâtea posibil, precum alte mărci Renault.

Ceilalți producători s-au codit să intre pe piața low-cost, din rațiunea evidentă de a nu-și dinamita vânzările de produse premium. Însă, încet-încet, Hyundai și Toyota au luat urma Renault, iar Volkswagen se pregătește de o mișcare similară.

Dar piața este, deocamdată, dominată autoritar de Dacia. Deboeuf susține că nu se teme de competiția cu alți producători, cât de piața auto second-hand.

Loading

Comments

comments