mediaTRUST: din 3.415 reclame de Black Friday, doar 17 au fost în presa scrisă. Top 10 branduri promovate
Conform statisticilor mediaTRUST, în perioada în perioada 1 noiembrie 2013 – 2 decembrie 2013 au fost difuzate 3.415 de reclame pentru Black Friday. Dintre acestea, doar 17 au fost în presa scrisă!
Grosul reclamelor, respectiv 3.084, au promovat 10 branduri. Costul total al celor 3.084 de reclame a fost de 3.134.696 euro, ceea ce înseamnă că, în medie, un singur spot difuzat pe radio sau TV a costat circa 1.000 de euro.
Ce se mai spune în comunicatul mediaTRUST:
„Daca în 2012 reclamele difuzate erau pentru retailerii de IT si electrocasnice, principalii jucători fiind Carrefour, Altex, Flanco, Metro și Domo, în anul 2013 categoriile de produse s-au diversificat. Magazinele de haine și mobilă cum ar fi Nissa, Hervis Sports, Cocor, Ikea, etc, s-au alăturat evenimentului Black Friday, folosindu-se de campanii agresive de promovare.
Top 10 branduri
Brand |
Nr. de spoturi |
Cost/euro |
METRO |
498 |
529397 |
Flanco |
458 |
626013 |
emag.ro |
411 |
567659 |
Domo |
359 |
361073 |
Nissa |
322 |
300280 |
Hervis Sports |
284 |
278796 |
Carrefour |
245 |
137361 |
Casa Rusu |
204 |
60826 |
Altex |
152 |
200081 |
IKEA |
151 |
73210 |
Astfel, Metro este cel mai vizibil retailer în topul mediaTRUST, cu 498 de spoturi publicitare difuzate pentru Black Friday, urmat de Flanco cu 458 de reclame.
Emag.ro a înregistrat în perioada 1 noiembrie – 2 decembrie 2013, 411 de reclame, iar Domo 359 de spoturi publicitare la categoria Black Friday.
Nissa, magazinul de haine intrat în cursa Black Friday, s-a clasat pe locul cinci în top, cu 322 de reclame difuzate. Hervis Sports a înregistrat 284 de reclame pentru promovarea reducerilor de Black Friday.
Carrefour ocupă locul șapte în clasament cu 245 de reclame în intervalul de timp 1 noiembrie – 2 decembrie 2013.
Magazinul de mobilă Casa Rusu a numărat 204 de reclame Black Friday. Altex a înregistrat 152 de reclame, iar IKEA 151.
În ceea ce privește mediile de difuzare preferate de retaileri, radioul este canalul media cel mai mult folosit, cu 1.739 de spoturi difuzate. Printre radiourile cu cel mai mare număr de difuzări de reclame pentru Black Friday se numără Radio Zu cu 477 de reclame, Kiss Fm cu 397 de reclame și Pro Fm cu 377 de reclame.
În cadrul posturilor de televiziune au fost difuzate 1.659 de reclame, România TV a înregistrat cele mai multe reclame difuzate – 294. Realitatea TV a difuzat 214 de reclame pentru Black Friday, iar PRO TV, 167.
După cum era de așteptat, evoluția numărului de reclame a înregistrat o creștere în zilele de 22 și 29 noiembrie, când s-au înregistrat 529, respectiv 364 de reclame pentru eveniment.
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 37.325 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 noiembrie – 2 decembrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio și 200 de publicații centrale, la categoria Comerț.
Despre mediaTRUST
mediaTRUST România a fost înființată în 1999 și furnizează servicii de monitorizare către companii românești și străine. Compania este membră din 2004 a FIBEP, principala organizație internațională a agențiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este deținută în proporție de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clienții companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pieței, de la domeniul financiar la telecom, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educație, sport, cultură, showbiz, politic”.