Grup Feroviar Român cumpără și HZ Cargo, omologul croat al CFR Marfă

gfr HZ CargoMinisterul Transporturilor din Croația a demarat discuțiile cu reprezentanții Grup Feroviar Român, în vederea privatizării HZ Cargo, omologul croat al CFR Marfă, informează Independent Balkan News Agency.

Tranzacția va fi perfectată în luna octombrie. GFR va plăti 120 de milioane de euro și se angajează să investească alte 30 de milioane de euro în modernizarea parcului de locomotive și vagoane, pentru rulajul de mărfuri și plăți compensatorii pentru salariații care vor fi disponibilizați.

Sinisa Doncic, ministrul croat al Transporturilor a declarat că GFR a prezentat cea mai bună soluție de privatizare pentru HZ Cargo, care, ca și CFR Marfă, funcționează în pierdere și are nevoie de injecție de capital pentru a se redresa.

În țară, Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a invitat GFR să semneze contractul de privatizare a CFR Marfă, informează Adevărul.

Ulterior semnării contractului, în termen de 30 de zile, cumpărătorul trebuie să încheie un contract de escrow, care va fi anexă la contractual de vânzare de acțiuni. În termen de două zile de la semnarea contractului de escrow, GFR trebuie să vireze într-un cont 10% din prețul de cumpărare, adică 90,94 milioane de lei (aproximativ 20 de milioane de euro).

Transferul efectiv al dreptului de proprietate asupra a 51% din acțiunile CFR Marfă este condiționat de „emiterea de către Consiliul Concurenței a unei adrese sau decizii“ în conformitate cu dispozițiile Legii Concurenței „și/sau emiterea unui asemenea document de către alte autorități de concurență competente“. Președintele Consiliul Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat, joi, că GFR nu a cerut Consiliului un punct de vedere privind privatizarea CFR Marfă, dar că el știe că GFR lucrează la notificare, iar instituția are termen pentru răspuns de maxim cinci luni de la depunea solicitării.

Rămâne de văzut dacă GFR acționează cu bună credință atât în România, cât și în Croația sau nu este vorba de un „joc la două capete”. Deși compania a avut o cifră de afaceri de peste 800 de milioane de lei în 2012 și este lider național în transportul de produse petroliere, cele două achiziții simultane par să depășească, matematic vorbind, capacitatea financiară a Grupului, care ar trebui să prezinte un plan de afaceri extrem de convingător băncilor creditoare.

Loading

Comments

comments