EXCLUSIV. Totuși, nu e CAM MULT? Guvernul alocă 10 milioane de lei pentru refacerea unui drum de… 210 de metri!

Guvernul României a aprobat, pe 29 mai, o investiție de 9.854.000 lei (2,164 milioane euro) pentru refacerea unui tronson de drum național cu lungimea de 210 metri. Mai exact, este vorba despre tronsonul km 17 + 250 – km 17 + 450 al DN 15B, care face legătura între Târgu Neamț și DN2.

Hotărârea de Guvern este semnată de premierul Victor Ponta și contrasemnată de viceprim-ministrul Liviu Dragnea și de miniștrii Dan Șova, Daniel Chițoiu și Liviu Voinea. Normativul a fost publicat vineri, în Monitorul Oficial, nr. 332.

O posibilă explicație a costului ar fi aceea că „obiectivul se va proteja antiseismic”, acesta fiind singurul factor de risc prevăzut de normativ. Precizăm că tronsonul de drum este refăcut acum, în urma distrugerilor provocate de inundațiile din anii 2005 și 2006.

Pe lângă refacerea drumului și alte lucrări aferente, investiția prevede execuția unor ziduri de protecție pe o porțiune de 100 de metri și montarea unor parapeți metalici, cu lungimea totală de 241 de metri.

Banii se alocă dintr-un împrumut de 457 de milioane de euro, contractat de primul Guvern Tăriceanu, de la Banca Europeană de Investiții, în decembrie 2005.

Dacă refacerea unui drum național a ajuns să coste, în România, atât de mult, este explicabil cum de continuăm să proiectăm cele mai scumpe autostrăzi din lume. Costul estimat al viitoarei autostrăzi Târgu Mureș – Iași – Ungheni, având lungimea de 310,3 km, este de 6.140 milioane de euro, adică aproape 20 de milioane de euro pe kilometru.

 

Loading

Comments

comments