Băncile au cheltuit 120 de milioane de euro cu publicitatea în 2013
Volksbank, Banca Comercială Română și Bancpost sunt instituțiile bancare cu cel mai mare volum de publicitate înregistrat în 2013, potrivit mediaTRUST, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de monitorizare.
Volksbank ocupă primul loc în topul băncilor cu cel mai mare volum de publicitate, cu 13.241 de reclame, pe parcursul anului 2013, având un rate card de 29.675.994 euro.
Banca Comercială Română (BCR) este pe locul doi în topul mediaTRUST, cu 11.922 de reclame și un rate card de 21.773.035 euro. Poziția a treia este ocupată de Bancpost, care a înregistrat în 2013, 8.877 de reclame, cu 18.648.494 euro rate card.
Următoarea clasată este Banca Transilvania cu 5.151 de reclame si un rate card de 7.298.187 euro, urmată de Raiffeisen Bank cu 4.716 de reclame și 8.477.236 euro rate card.
Piraeus Bank este prezentă în clasament cu 4.007 de reclame înregistrate în 2013, și un cost de 9.077.649 euro. Urmează ING Bank cu 3.779 de reclame și 5.222.096 cost euro. Din topul mediaTRUST mai fac parte BRD Groupe Societe Generale, cu 3.741 de reclame și 6.411.265 euro rate card, Alpha Bank cu 2.702 de reclame și un rate card de 2.931.012 euro, OTP Bank cu 2.061 de reclame și 3.359.681 cost euro.
Televiziunea este canalul media pe care au mizat principalele instituții bancare. Din totalul de 66.286 de reclame, 49.559 au fost difuzate de televiziuni, 15.597 pe posturile de radio și 1.130 au fost tipărite în presa scrisă.
Printre canalele media care au înregistrat cele mai multe difuzări de reclame se numără România TV cu 6.269 de reclame, Europa FM cu 4.502 de reclame și Ziarul Financiar cu 144 de reclame tipărite.
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 3.440.945 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 31 decembrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio și 200 de publicații centrale, din care 66.286 la categoria Bancar.