EXCLUSIV. Emag face spam cu oferte false iar apoi invocă stocul epuizat
Bătălia pentru supremație în comerțul online s-a ascuțit atât de mult, încât și marii jucători, precum emag.ro, se dedau la metode neortodoxe de atragere a clientelei.
Ca abonat la newsletter-ul emag.ro, primesc zilnic, pe email, diverse oferte de la magazinul online.
Pe data de 28 octombrie a.c., filtrul google gmail a plasat mesajul de la emag în folderul „SPAM”. Mesajul a fost expediat la ora 6.49. Am găsit acest mesaj în intervalul orar 7 – 8 și am încercat, de curiozitate, să accesez link-ul către una dintre ofertele „BOMBĂ” anunțate de emag cu ilustrarea de rigoare. Este vorba de categoria „laptopuri”, unde se ofereau reduceri de până la 250 de lei, iar prețul de pornire anunțat era de 999,99 lei.
La accesarea link-ului, am constatat că, de fapt, prețul minim al unui laptop era de 1299,99 lei, cu 300 de lei peste cel anunțat. Cu alte cuvinte, bomba era „fâsâită”.
Am sunat la relații cu clienții și mi s-a confirmat faptul că prețul minim este 1299,99 lei. Nici nu se știa absolut nimic despre oferta de 999,99 lei. La întrebarea de ce am primit, atunci, această ofertă pe email, nu mi s-a putut da un răspuns, ci mi s-a indicat să trimit un email cu o sesizare. Ceea ce am făcut, în aceeași zi, rugând să mi se explice de ce primesc un newsletter cu o ofertă inexistentă în realitate.
După nouă zile, mi se răspunde în felul următor, de către un consultant din cadrul Serviciului Reclamații și Sesizări Clienți al emag:
„Buna ziua,
Ne cerem scuze pentru intarziere si va confirmam ca stocul a fost epuizat in scurt timp dupa lansarea promotiei pentru produsul aflat la pretul de 999.99 ron: Laptop Acer Aspire V5-131-10072G32nkk cu procesor Intel® Celeron® 1007U 1.50GHz, 2GB, 320GB, Intel® HD Graphics, Linux, Black .
Echipa eMAG va multumeste pentru timpul acordat si va sta permanent la dispozitie pentru orice solicitare legata de serviciile noastre”.
După cum puteți observa din imaginea alăturată, emag.ro afișează și produsele din stocurile epuizate, evidențiate ca atare. La fel ar fi trebuit să fie evidențiat laptopul al cărui stoc „a fost epuizat in scurt timp dupa lansarea promotiei”
Laptopul de 999,99 lei nu a existat, de fapt, în ofertă. Sau a existat la o dată anterioară, nu pe 28 octombrie.
De ce a ales emag să îmi răspundă astfel, cu o minciună? Foarte probabil, fiindcă admiterea existenței unei oferte fără acoperire ar fi putut atrage o amendă usturătoare, de până la 30.000 de lei, pentru publicitate înșelătoare.