EXCLUSIV: Telekom nu a terminat integrarea și are o problemă de personal. Și una de marketing
Autor: Robert Veress
Principalul atu al unificării Cosmote și Romtelecom sub „umbrela” Telekom, prezentat chiar de managementul companiei, sunt pachetele all inclusive. Adică: telefonie mobilă și fixă + internet + televiziune într-un singur pachet, cu o singură factură pentru toate cele patru servicii.
Cu ocazia lansării Telekom, a fost lansat și un supliment al Ziarului Financiar dedicat evenimentului. ZF.ro a publicat și un articol informativ despre noile pachete ofertate de Telekom. Am preluat o parte din informațiile din acest articol AICI, considerându-le de interes general. În special, cel mai ieftin pachet all inclusive Telekom ne-a atras atenția. Cităm: „Cel mai accesibil pachet „all inclusive“ al Telekom România are un preț de 20,09 euro sau 91 de lei pe lună și include: un abonament la telefonie mobilă cu apeluri și SMS-uri nelimitate în rețeaua Telekom, plus 150 MB de net și 150 de minute naționale, servicii TV cu până la 81 de posturi – inclusiv acces la platforma TV de pe echipamente mobile, internet fix cu viteze de până la 20 MBps și router inclus, plus abonament la telefonie fixă cu apeluri nelimitate în rețelele naționale fixe din România, 100 de minute naționale către rețele naționale și unele internaționale, plus un telefon fix cordless. Prețul include și un smartphone Allview A4 You”.
Nu am găsit oferta pe site imediat, dar am remarcat că site-ul era, încă, în construcție. La 10 zile de la lansare, însă, pe site-ul telekom.ro este prezentat un singur pachet all inclusive – cel maximal, de 444 de lei (100 euro), care include trei abonamente de telefonie mobilă, trei telefoane și o tabletă. Iar la televizor vedeam aceeași reclamă de promovare a Telekom, fără o ofertă concretă.
Prin formularul de contact de pe site am solicitat, la data de 24 septembrie, să mi se precizeze dacă pachetul de 20,09 euro este indisponibil.
La data de 30 septembrie, am primit un prim răspuns din partea companiei Telekom, de la adresa webmaster@telekom.ro: „Buna ziua, Pachetul in cauza este disponibil la vanzare prin intermediul call-center-ului apelabil la numerele 1234 (gratuit in reteaua Telekom Romania) sau 0214041234 (tarif normal din toate retelele nationale), sau in magazinele Telekom Romania. Daca solicitarea dvs este facuta in interes de serviciu si intentionati sa publicati un articol in baza acestor detalii, va recomandam ca, pentru detalii suplimentare, sa va adresati Diviziei de Relatii Media si Comunicare Externa, pe adresa MediaRelations@telekom.ro. Va multumim pentru intelegere, Webmaster www.telekom.ro”.
Luasem răspunsul de bun și, preocupat de alte subiecte, am neglijat să insist în obținerea detaliilor. Însă, azi am primit un nou răspuns, de la adresa Telekom Romania Suport info@telekom.ro via mailam.custhelp.com, prin care, practic, este contrazis primul răspuns: „Răspuns Telekom Romania Suport (10/02/2014 04:04 p.m.). Stimate domnule, Va multumim pentru utilizarea serviciilor oferite de Romtelecom! Ca urmare a mesajului primit, va informam ca pachetul All Inclusive este disponibil la pretul de 444 Lei. Detalii privind promotia curenta si pentru a beneficia de reduceri exclusiv on-line sunt disponibile la adresa web https://www.telekom.ro , avand posibilitatea sa creati propriul pachet de servicii alegand varianta de abonament cea mai potrivita asteptarilor si nevoilor dumneavoastra. In urma acesteia veti fi contactat pentru confirmare de catre departamentul abilitat”.
Ca să clarific situația, am urmat indicațiile din primul email și am sunat la 0214041234. Aici, urmând indicațiile din mesajul de întâmpinare ajungi la mesajul de prezentare a pachetului all inclusive de… 119 lei (27 euro). Am ascultat mesajul de două ori, apoi am apăsat „0”, pentru a fi transferat la un consultant. Am prezentat pe scurt situația și am rugat să mi se explice dacă acesta este singurul pachet all inclusive disponibil, în afara celui de 444 de lei, considerat „ultra all inclusive”. Inițial, mi s-a spus că există un pachet de 140 de lei, cel promovat acum și prin spoturi tv, dar există și cel de 119 lei, care conține alt model de telefon (Allview A4 You în loc de Samsung Trend Lite) și are doar 150 de minute naționale incluse în abonamentul de telefonie mobilă. După insistențe (după ce am citat exact informațiile din Ziarul Financiar), mi s-a confirmat și disponibilitatea pachetului de 91 de lei (20,09 euro), diferența dintre acesta și cel de 119 lei fiind dată de numărul mai mic al canalelor TV disponibile (81 vs 129) și viteza de internet fix (până la 50 Mbps vs 100 Mbps, în funcție de zona în care locuiește abonatul).
În concluzie:
1. Telekom s-a lansat integrat înainte de integrarea efectivă a departamentelor și serviciilor, fiind evident că există persoane care se încalecă în atribuții, precum și angajați care dau răspunsuri clienților în necunoștință de cauză.
2. Fie persoanele care se ocupă de mentenanța site-ului telekom.ro au omis să includă toate pachetele all-inclusive (și nimeni n-a băgat de seamă?!), fie respectă indicațiile celor de la marketing. În ambele situații, există o problemă de marketing în companie, în sensul că pachetele au fost ele create, dar nu sunt promovate corespunzător, prin intermediul unuia dintre principalele instrumente – website-ul propriu.