Prețul pânii a rămas același la magazinele de cartier. Hassan de la „brudărie” nu „interesează la el” reducerea TVA
România, 2 septembrie. A doua zi de TVA 9% la pâine, redus de la 24%. S-a redus și prețul pâinii așa cum au anunțat producătorii și marii distribuitori?
Răspunsul e amestecat: pe alocuri, prin marile magazine, unele produse de panificație s-au ieftinit ușor. Dar, în magazine de cartier, de unde majoritatea bucureștenilor fac cumparaturile zilnice, reducerea TVA „nu se pune”. Pretul e identic cu cel din luna august.
Plină de elan m-am dus sa văd și eu minunea ieftinirii pâinii anunțate de Guvern cu surle și tâmbițe.
Dis-de-dimineață mi-am luat plasa din cuier și am plecat să iau pita zilnică. Am ajuns la unica brutărie din Piața Pajura și, surpriză, pâinea era tot 1 leu.
Am întrebat-o pe una dintre vânzătoare dacă patronul, de felul lui sirian, a auzit că TVA-ul a scăzut de la 24% la 9%, ia femeia, ușor încurcată, mi-a zis că: „Da, șefu știe, numai că nu reduce prețul. Probabil că o va face atunci când o să îi scadă vânzările. Sigur așa se va întâmpla când lumea nu o sa mai cumpere pâinea de la el”.
Marii retaileri -gen Cora, Carrefour- au anunțat reducerea prețului la pâine, iar lanțurile de brutării, gen Vel Pitar, chiar fac promo pe posturile de TV că au redus TVA-ul de la 24% la 9%.
Majoritatea oamenilor nu au însă „la colț” un mare retailer, ci câte un mic magazin care vinde pâine, adusă de la diverse fabrici și care, se pare, nu au de gând să ieftinească, ci să bage beneficiul în buzunarul propriu.