Ministerul Educației: Copiii din clasele III-IV vor putea studia filosofia
Ministerul Educației anunță că, în anul școlar 2013 – 2014, Filosofia se introduce ca materie opțională în ciclul primar, clasele III – IV.
Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a aprobat, prin Ordin de Ministru, implementarea programelor școlare pentru disciplinele opționale „Educație pentru societate”, „Filosofie pentru copii” și „Educație financiară”, informează un comunicat al MEN.
Educația financiară a fost elaborată cu ajutorul specialiștilor BNR, precizează comunicatul.
„„Educație pentru societate” va fi studiată la clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a, „Filosofie pentru copii”, la clasa a III-a și/sau a IV-a, iar „Educație financiară”, la clasele a III-a și/sau a IV-a. Cele trei discipline fac parte din curriculum la decizia școlii pentru învățământul preuniversitar. Din anul școlar 2013-2014, programele școlare pentru cele trei discipline, aprobate de ministrul Educației Naționale, pot fi utilizate ca ofertă centrală de curriculum la decizia școlii.
Disciplina „Educație pentru societate” poate fi studiată succesiv, într-un singur an școlar sau pe parcursul a doi – trei ani. Elevii vor învăța elemente de conduită moral – civică și modul în care se aplică acestea în contexte reale de viață. La disciplina „Filosofie pentru copii”, elevii vor învăța etapele pe care le implică rezolvarea unei probleme date, cum să susțină un punct de vedere, dar și cum să respecte punctele de vedere ale celuilalt. Programa pentru „Educație financiară” răspunde unei inițiative dezvoltate de Comisia Europeană în toate statele membre ale UE și își propune educarea consumatorului și dezvoltatea receptivității elevilor pentru domeniul financiar. Programa pentru „Educație financiară” a fost elaborată în colaborare cu serviciul de educație al Băncii Naționale Române, care a pilotat cursurile pentru această disciplină în mai multe unități școlare, încă din anul 2010-2011” se spune în comunicat. „Pilotarea cursurilor”, înseamnă că acestea au fost susținute, experimental, în școlile respective.