GFR a plătit 10 la sută din prețul de achiziție al CFR Marfă

Grup Feroviar Român (GFR) a virat joi 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din prețul de cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă deținute de stat, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții companiei.

Alimentarea contului reprezintă o condiție prealabilă pentru finalizarea privatizării, iar termenul pentru transferul celor 20 milioane de euro expira vineri, 4 octombrie.

Suma de 20 de milioane de euro provine de la un consorțiu format din Raiffeisen Bank, Banca Transilvania și OTP, dar și din surse proprii ale companiei, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate situației.

În luna iunie, Grup Feroviar Român (GFR), deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiți după ce Consiliul Concurenței va emite o decizie privind această tranzacție.

GFR a depus săptămâna trecută la Consiliul Concurenței notificarea privind achiziția a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacție și piața de profil.

Consiliul Concurenței va trimite o solicitare către Grup Feroviar Român (GFR) pentru completarea datelor din notificarea privind preluarea CFR Marfă, a declarat joi, la conferința MEDIAFAX Talks about Competition, președintele autorității de reglementare, Bogdan Chirițoiu.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacției fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.

Chirițoiu a anunțat însă că termenul pentru luarea unei decizii este de 5-6 luni și că aceasta poate fi luată fie de către instituția pe care o conduce fie de reprezentanții unei direcții de specialitate la nivelul Comisiei Europene. Pe de altă parte, va dura circa o lună, de la notificarea tranzacției, doar pentru a se stabili ce autoritate va emite decizia.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a cerut Consiliului Concurenței și consultanților un punct de vedere privind termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă, stabilit acum pentru 15 octombrie, precizând că o eventuală prelungire va fi discută în Guvern.

Loading

Comments

comments