Fenomenul abandonării studiilor printre studenții din an terminal a căpătat proporții

Foto: fede.ro

Foto: fede.ro

Aproape 40% dintre studenții care ar fi trebuit să termine facultatea în 2013 la 20 de universități de stat au abandonat studiile, susține Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

Reprezentanții ANOSR au precizat luni, pentru MEDIAFAX, că universitățile unde s-a înregistrat, în medie, această rată a abandonului sunt: Academia de Studii Economice București, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” Iași, Universitatea de Arte “George Enescu” Iași, Universitatea “Vasile Alecsandri” Bacău, Universitatea “Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea “Eftimie Murgu” Reșița, Universitatea “Dunărea de Jos” Galați, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” Iași, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” Iași, Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu, Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu Mureș, Universitatea de Muzică “Gheorghe Dima” Cluj-Napoca, Universitatea din Oradea, Universitatea “Petru Maior” Târgu Mureș, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Timișoara, Universitatea “Ștefan cel Mare” Suceava, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Universitatea Transilvania Brașov, Universitatea București și Universitatea de Arte “George Enescu” Iași.

„Bursa socială are o valoare medie de aproape trei ori mai mică decât necesarul și universitățile respondente au, în medie, un angajat specializat în consiliere în carieră sau consiliere psihologică la peste 8.000 de studenți. Pe măsură ce investigăm tot mai mult măsurile pe care statul le ia pentru reducerea abandonului școlar, inclusiv pentru accesibilitatea acestuia pentru cei săraci, născuți în mediul rural sau având dizabilități, dar și pentru creșterea relevanței studiilor și asigurarea unei treceri optime de la liceu la facultate și de acolo la locul de muncă, ne îngrozim”, precizează organizația studențească.

“Printre promisiuni se numără creșterea subvenției cămine – cantine, reformarea modului de alocare a burselor sociale și propunerea de soluții pentru creșterea fondului alocat pentru burse, adoptarea unui act normativ care să facă centrele de consiliere și orientare în carieră funcționale și adoptarea unui plan financiar multianual pentru educație, elaborat de Ministerul Educației Naționale în colaborare cu Ministerul Finanțelor Publice. De atunci, doar creșterea subvenției cămine – cantine a fost realizată, și aceea cu 10%, față de 30%, cât am solicitat”, se mai precizează în comunicat.

Loading

Comments

comments