Concursul pentru accesarea finanțărilor tip „minimis” a fost anulat. Firmele vorbesc de fraudă, Finanțele dau vina pe sistemul informatic

Ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, a decis anularea concursului de proiecte depuse de IMM-uri pentru obtinerea ajutorului de minimis (fonduri guvernamentale), ca urmare a problemelor aparute in procedura de depunere on-line a cererilor, se arata intr-un comunicat al Ministerului de Finante. Procedura ar urma sa fie reluata la o data stabilita ulterior. HotNews.ro a anuntat in premiera deficientele organizatorice la solicitarea a zeci de participanti care nu si-au putut inscrie proiectele.

In comunicatul postat miercuri seara pe site-ul ministerului, Daniel Chitoiu precizeaza ca a fost informat de problemele aparute in procedura de depunere on-line din cadrul schemei de minimis si a dispus imediat  demararea unei anchete interne impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) si alte institutii competente din domeniul sigurantei IT.

“Din primele investigatii a rezultat faptul ca resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente in urma anticiparii gresite a numarului mare de firme care sunt interesate. Astfel, au aparut blocaje si mesaje de eroare in accesarea paginii de internet dedicate schemei de minimis”, se arata in comunicat.

Ministerul condus de Daniel Chitoiu sustine ca “la ora 8.30 serverele Ministerului Finanțelor Publice au înregistrat 52.000 de cereri de conectare pentru toate aplicațiile MFP, inclusiv pentru schema de minimis”, ceea ce ar fi dus la suprasolicitarea sistemului IT. Sute de relatari arata ca doritorii de ajutor de minimis nu si-au putut inregistra cererile, ceea ce inseamna ca procedura a fost viciata.

În intervalul 8:30 – 8:36, un număr de 20.225 de persoane au intrat pe pagina de internet a MFP dedicată schemei de minimis, iar 3.164 de persoane dintre acestea completau formularul în perioada acestor minute.

Ministerul arată că 714 persoane dintre cele 3.164 au trimis formularul completat, primind recipisa de înregistrare, eliberată automat de sistem. Din totalul de 714 solicitări transmise, 644 de solicitări au fost admise, restul fiind respinse întrucât fie depășeau plafonul de 200.000 euro admis per solicitant, fie din cauza înregistrărilor multiple ale aceleiași întreprinderi (același CUI).

Astfel, 2.450 de persoane care completau formularul nu au finalizat procedura de transmitere a cererii până la epuizarea plafonului de 500 milioane lei.

Loading

Comments

comments