Black Friday Romania: hainele, accesoriile de îmbrăcăminte și cărțile completează tabloul reducerilor
Black Friday* a generat pentru retailerii online din Statele Unite vanzari de peste 1 miliard de dolari in 2012.
Dacă ținem cont de populație și de puterea de cumpărare, nu putem spune că Vinerea Neagră e mai „proastă”. Mai ales că, în 2012 a fost abia la a doua ediție.
Prima ediție, din 2011, a avut un singur protagonist: cei de la eMag au anticipat succesul afacerii, inregistrand un record absolul de aproximativ 90.000 de produse comandate si comenzi inregistrate de aproape 8miloane de euro. In 2012, zeci de magazine s-au aliniat la start pe 23 noiembrie. Principalii retaileri de produse IT&C,Altex,Media Galaxy,Flanco si eMag au anuntat la final vanzarii de zeci de milioane de euro.Marele castigator al anului 2012 a fost Altex care, la finalul celor trei zile de reduceri , a inregistrat vanzari record de peste 15 milioane de euro in magazinele Altex si Media Galaxy.C ei de la Flanco au anuntat vanzari de 12.1 milioane de Euro, inregistrand o crestere de 80% fata de prima editie.
De asemenea, retailerul online Emag a anuntat o crestere de 50% a vanzarilor, ajungand sa vanda produse de peste 12 milioane de euro de Black Friday.
Daca in primii doi ani, romanii au ales de Black Friday sa-si inlocuiesca produse electrocasnice din gospodarie(44.4% din cumparaturile de Black Friday au reprezentat produse electrocasnice) sau sa-si innoiasca telefoanele ,televizoarele sau laptopurile,in 2013 este de asteptat sa inregistreze vanzari mari si alte produse-segmentele fashion, cosmetic sau carte.
Potrivit incomemagazine.ro, peste 250.000 de vizitatori sunt asteptati in magazinul online Fashion Days in ziua de vineri, 22 noiembrie, iar editura Curtea Veche a pregătit pentru Târgul Gaudeamus reduceri de până la 80% la toate cărțile, de Black Friday (vineri) și de Black Sunday (duminică).
Radu Valceanu director și fondator ContentSpeed, companie specializată pe soluții de comerț electronic, afirma pentru adevarul.ro ca “domeniile pe val sunt sunt acum fashion și lifestyle”.
Potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, 7,4 milioane de români așteaptă data de 22 noiembrie, iar hainele și accesoriile ocupă locuri fruntașe în topul celor mai dorite produse. Astfel, 22,9% își doresc să achiziționeze haine și 10,2% dintre români plănuiesc să cumpere încălțăminte.
*Denumirea “BLACK FRIDAY” isi are originea,potrivit The New York Times,in anii ’60,cand presa din Philadelphia a folosit termenul pentru a descrie traficul extrem de aglomerat de dupa Ziua Recunostintei(Thanksgiving Day).1961 a fost primul an când s-a folosit acest termen și s-a extins dincolo de Philadelphia în 1975.
In anii 70′ retailerii americani au inceput sa ofere reduceri semnificative in aceasta zi, care de atunci marcheaza deschiderea sezonului de shopping pentru sarbatorile de iarna, o perioada fasta pentru comercianti.
Autor: Andrei Albu