Ciobanul Ghiță Vodafone are și manea

ghita vodafoneDupă ce TimesNewRoman l-a „decorat” cu un Mega Image la poala stânii, ciobanul Ghiță s-a cadorisit singur cu o melodie folclorică „de toată frumusețea”. Ce mai, o manea.

Doru Șupeală, colaborator Select News, a descris foarte frumos măreața realizare, pe blogul său:

Abonatul Vodafone este angajat într-o altă convorbire…

Folosirea oricărui personaj faimos în publicitate și identificarea acestuia cu o marcă de comerț comportă și riscuri. E foarte posibil ca, pentru o vreme, asocierea celor două identități să funcționeze rentabil pentru ambele părți, să se producă un transfer de empatie, notorietate, credibilitate și popularitate care să favorizeze ambii jucători. Treaba asta s-a întâmplat între Ghiță Ciobanul și Vodafone, începând cu primele zile din septembrie. Vodafone s-a folosit de autenticitatea, expresivitatea și vitalitatea personajului rural pentru a își promova oferta de produse și servicii, iar Ghiță s-a trezit peste noapte vedetă națională, grație difuzării spoturilor la televiziune și a campaniilor uriașe de PR susținute financiar discret de compania care trăgea profituri de pe urma popularității acestuia.

Dar, mai devreme sau mai târziu, vine ziua când conexiunea nu mai funcționează conform programării inițiale. Personajul din reclamă descoperă că are și el viața lui, se satură să mai respecte regulile, principiile și conveniențele impuse de contract și se întoarce la origini și la caracteristicile sale primare, dând deoparte fardul și machiajul din campania publicitară. Ei bine, zilele trecute Ghiță a dat jos haina mițoasă și publicitară de cioban emblematic și legendar și a redevenit ciobanul ăla cu negru sub unghie, cu o igienă precară și un sistem de valori destul de vraiște. Ghiță a dat de pământ cu personajul fabricat de agenția de publicitate, ăla care reprezenta evoluția personală spectaculoasă și exemplară, modernitatea și adaptarea inteligentă la noile tehnologii și a revenit în bezna peșterii, acolo unde domnesc manelizarea, ghiolbănia și prost-gustul.

Ghiță apare pe post de bară de striptease într-un videoclip de cea mai joasă speță, care promovează ceea ce culturnicii lui Ceuașescu denumiseră folclor nou. O anonimă paparudă blondă, machiată pe rețeta Lady Gaga și lipsită de orice vocație muzicală a pus ghearele ei cu unghii false pe notorietatea lui Ghiță și a înregistrat o bălmăjeală manelistă cu pretenții folclorice. Ghiță a ajuns “cioban dă mare fiță”, adică a dat-o rău de gard. Și de portiță.

Dragi tovarăși de la Vodafone, Ghiță tocmai o tăiat niște felii de slană pe ecranul performant al tabletei voastre. Iar ca ton de apel pe iPhone și-a setat o râgâială.

Dacă există un contract de imagine pe termen lung între Vodafone și Ghiță și oamenii de la compania de telefonie mobilă au acceptat sau chiar au regizat mârlănia asta etno-botanică, atunci domnii de la virgula roșie au o mare problemă de imagine. Dacă nu există un astfel de contract, au o și mai mare problemă, că poate Ghiță se decide ca peste iarnă, cât n-are treabă cu oile, să lucreze la vreun video-chat sau să-și lase sora și verișoara gravide, cum se întâmplă des prin județul Vaslui.

Loading

Comments

comments