ZF: Romtelecom devine T, iar Cosmote T-Mobile
Te abonezi la T(e)?
Așa va suna întrebarea agenților comerciali ai Romtelecom, începând cu luna septembrie, anul acesta.
Consiliul de administrație al Romtelecom a aprobat într-o ședință care a avut loc marți rebrandingul companiei sub un brand al gigantului german Deutsche Telekom (e vorba de „T”), termenul estimat pentru finalizarea operațiunii fiind 12 septembrie, au declarat pentru ZF mai multe surse de pe piață.
Simultan ar urma ca și Cosmote, operatorul de telefonie mobilă cu același acționar majoritar ca și Romtelecom – grupul elen OTE – să treacă la brandul T-Mobile.
Romtelecom este deținută de grupul elen OTE (54% din acțiuni) și statul român (46% din acțiuni), iar acționarul majoritar al grupului elen este grupul german Deutsche Telekom.
Rebrandingul Romtelecom ar fi fost votat și de reprezentanții statului român din CA-ul Romtelecom. Bugetul total al rebrandingului companiei de telefonie fixă ar fi de 10 milioane de euro, sumă care include de la publicitate până la remodelarea magazinelor.
Primele decizii legate de rebranding au fost aprobate în CA-ul Romtelecom în luna ianuarie, dar în ședința din această săptămână au fost stabilite noi detalii, conform datelor ZF.
Trecerea Romtelecom la un brand al Deutsche Telekom a fost aprobată și de reprezentanții Ministerului Societății Informaționale în condițiile în care reprezentanții statului român speră că această mutare va avea un impact pozitiv asupra procesului în curs de vânzare a acțiunilor la companie, prin intermediul unei listări la bursă. ”Pentru România trecerea la un brand al Deutsche Telekom va fi un avantaj. Va avea un impact pozitiv asupra listării la bursă”, afirmă surse familiare cu discuțiile.