Internetul a ajuns la o acoperire națională de 53%

internetAcoperirea Internetului la nivel național a ajuns, în aprilie 2013, la 53%, în timp ce, la nivel urban, aceasta a atins 63% în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani, arată rezultatele studiului FutureBuy, publicat, luni, de GfK România.

Potrivit cercetării, desfășurată pe un eșantion reprezentativ pentru populația urbană utilizatoare de Internet, cu vârste între 15 și 45 de ani, 70% dintre cei chestionați declară că Internetul a devenit un instrument de cumpărare foarte util, iar 44% menționează că rețelele sociale au devenit la fel de importante ca și alte surse de informații pentru a face cele mai bune alegeri de produse.

Dacă în momentul de față smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara prețuri (44% dintre deținătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele șase luni), pentru a căuta informații și recenzii (42%) și pentru a localiza magazine (42%), și alte tipuri de comportamente încep să apară: verificarea disponibilității unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

Anul trecut, ponderea smartphoneurilor în total vânzări a atins 25%, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape cinci ori față de 2011.

Studiul GfK FutureBuy integrează toate aceste date și oferă mai multe detalii despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, despre experiența de cumpărare online versus offline sau despre noul tip de cumpărător informat și implicat.

Cercetarea a fost desfășurată online, pe un eșantion de 600 de repondenți din panelul online AskGfK.

Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de aproape 11 milioane euro, în 2011. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Experiences și Consumer Choices.

Loading

Comments

comments