Hamburgeri lustruiți cu cremă de pantofi. Cum se cosmetizează produsele în reclame
Autor: Robert Veress
„Haideți să fim realiști: o fotografie standard a unei negrese (prăjitură „brownie” – n.r.) cu înghețată, caramelizată și decorată ca un tort, nu va arăta prea strălucit pe un banner publicitar uriaș, ca cele care se montează pe marginea autostrăzilor”, spune Ravi Sharma, reprezentantul unei agenții de publicitate din Dubai, citat de Al Arabyia. „Există foarte multe metode de înfrumusețare a acestei prăjituri, de a o face mai apetisantă: de la ulei de motor în loc de sirop, la piure de cartofi în loc de înghețată; uleiul de motor se folosește datorită consistenței sale”, explică Sharma.
Industria internațională de publicitate se folosește de numeroase trucuri vizuale pentru a păcăli potențialii clienți, făcându-i să saliveze și când privesc la cel mai banal sandwich. Hamburgerii sunt efectiv lustruiți cu cremă de pantofi, șamponul se pune în cereale în loc de lapte, iar legumele sunt „împrospătate” cu fixativ de păr.
Cu toate acestea, agențiile pretind că respectă regulile impuse de autorități, explicând că produsele sunt doar „fotografiate într-o manieră care să le facă mai atrăgătoare, precum un fotomodel se cosmetizează pentru a arăta conform cerințelor industriei de profil”.