SFATURI UTILE. Cum reduci consumul de carburant
Autovit nu reinventează roata, dar sfaturile publicate de site-ul dedicat mașinilor sunt, cu certitudine, utile, fiind puțini șoferii care cunosc și respectă aceste reguli simple. Iar acest fapt se va reflecta și mai puternic în buzunare, de la 1 ianuarie 2014, când, se știe, vom suporta noi majorări de prețuri ale carburanților, după ce Guvernul a introdus o nouă acciză și le-a majorat pe cele existente…
1. Un motor de generație nouă nu are nevoie să fie încălzit pe loc. După ce ați pornit motorul, așteptați doar câteva secunde și apoi puteți pleca la drum. În primii kilometri rulați pe cât posibil într-un regim de turație redusă pentru a permite motorului să crească gradat în temperatură.
2. În oraș un regim de turație în jurul valorii de 1800 rpm este recomandat pentru a obține un consum cât mai mic. Pentru a ajunge într-o treaptă superioara de la această turație, accelerați progresiv și nu depășiți 2700 rpm.
3. Folosiți frâna de motor pe cât posibil. Mașinile care au motoare cu injecție au consum zero în frâna de motor. Astfel, când folosiți frâna de motor se poate spune că rulați pe gratis.
4. Folosiți-vă corect de spațiile din trafic. Folosiți inteligent spațiile din față și încercați să anticipați traficul. Astfel puteți aplica mai des procedeul de la punctul trei.
5. Verificați constant presiunea din anvelope. O anvelopă care nu este umflată la presiunea corectă poate afecta consumul într-o procentaj destul de important.
6. Schimbați filtrele la timp. Un filtru de aer sau de polen îmbâcsite și pline de praf vor face consumul să crească. În lipsa aerului, motorul va injecta mai mult carburant pentru al suplinii. Filtrul de polen poate face ca ventilația climatizării să sufle mai puternic, ceea ce determină creșteri de consum.
7. Scăpați de greutatea suplimentară. Aveți obiecte grele pe care le țineți zilnic în mașină? Cu cât mașina este mai grea cu atât consumul va crește.
8. Orice sistem electric mărește consumul. Aerul condiționat sau scaunele încălzite sunt printre cei mai mari consumatori de carburant la un automobil.