Bechtel, o desecretizate la tarabă

Revista de business Capital publică astăzi un articol despre modul în care un anume Ionuț Alexandru dorește să vândă redacției contractul cu Bechtel, contract pe care Ministerul Transporturilor susține că nu îl mai găsește.

După ce DPIIS a ratat să aducă la cunoștința opiniei publice, conform promisiunii, a celui mai păgubos contract al României, redacția Capital a primit o ofertă din partea unui anume Ionuț Alexandru care se angajează să pună la dispoziția publicației respectivul document.

Ionuț Alexandru cere nici mai mult nici mai puțin de 10.000 de lei (100 milioane lei vechi) pentru a pune la dispoziția gazetarilor de la Capital, contractul cu americanii.

Acum se pun mai multe întrebări (niciuna legată de individul care ar vrea să extorcheze publicația sus amintită). Prima întrebare ar fi cum de a “reușit” Ministerul Transporturilor să “piardă” un astfel de contract (documentul este constituit de câteva sute de pagini, dacă nu chiar câteva mii); a doua ar fi, pe baza căror documente Guvernul României a reziliat contractul, care este pierdut?

Și dacă e să ne gândim un pic mai bine, s-ar mai impune o întrebare, în cazul în care acest contract chiar a dispărut, seviciile de informații ce fac?

Dincolo de anecdotica momentului, transpare o situație de facto din România (pentru a câta oară),  și anume aceea că într-un moment de răscruce, în care societatea românească ar avea șansa de a dovedi că s-a maturizat sau că s-a curățat de tarele trecutului, ajunge în același derizoriu în care deja s-a consacrat.

Cu câțiva ani în urmă cineva a emis un postulat care ar trebui să ne dea tuturor de gândit:  “România a reușit să compromită comunismul iar acum reușește să compromită și capitasmul”.

Loading

Comments

comments