RATB refuză sancționarea unui șofer care și-a bătut joc de călători


În dimineața zilei de 1 martie 2018, în jurul orei 7.30, pe șoferul unui autobuz de pe linia 116 l-au lăsat nervii. Furios la culme, a oprit autobuzul între stații. Urlând la călători, i-a evacuat în mijlocul nămeților strânși pe marginea drumului de utilajele de deszăpezire. Apoi, s-a retras din cursă.

Autobuzul avea o defecțiune tehnică, în sensul că una dintre uși trebuia închisă manual, dar faptul nu justifică sub nicio formă atitudinea șoferului. Acesta avea obligația de a lăsa călătorii într-o stație și, adresându-se politicos, îi putea invita să coboare, explicându-le că nu mai poate continua cursa și cum trebuie să procedeze cei fără abonament, pentru a-și continua călătoria, cu un alt autobuz, fără să fie nevoiți să suporte, din nou, costul acesteia.

Subliniez că ușa nu se defectase între stații, era astfel de la capăt de linie, iar șoferul probabil ar fi încheiat cursa așa, dacă nu i-ar fi sărit muștarul.

În urma reclamației făcute atunci (în aceeași zi, la nici 40 de minute de la incident), în numele soției mele, călătoare în acel autobuz, am primit un răspuns azi, 10 aprilie, după 40 de zile.

Ar fi fost de așteptat ca, dacă aspectele sesizate se confirmă, șoferul în cauză să fie sancționat. Măcar cu o mustrare scrisă, dacă ar fi fost la prima abatere. Cumva, mă îndoiesc că este cazul…

Dar, deși din răspuns reiese, clar, că situația s-a confirmat, se găsește o justificare pentru comportamentul angajatului Regiei.

În răspuns se precizează că, în contextul dat (ușa defectă) șoferul avea „obligația de serviciu” să evacueze călătorii, fiind vorba de siguranța circulației. Cu toate acestea, fără a se face deloc referire la șoferul în cauză, se exprimă regrete pentru situația cu care „m-am confruntat” și sunt anunțat că aspectele sesizate au stat la baza unei „ședințe de reinstruire” cu șoferii Autobazei Ferentari.

Este genul de reacție care arată nu doar de ce nu avem parte de un transport în comun civilizat în București, ci și de ce șansele ca lucrurile să se schimbe sunt infime. Ședința de reinstruire o fi avut rolul său benefic, nu zic nu, dar sancționarea pecuniară a abaterilor disciplinare și testarea psihologică draconică a șoferilor de pe mijloacele de transport în comun ar trebui să fie obligatorii.

Reproduc, mai jos, răspunsul integral al RATB (Biroul Relații Publice – Compartimentul Secretariat Management Superior), nu înainte de a vă ruga ca, dacă vă confruntați cu situații de acest fel, să mi le sesizați, fie prin mail, la adresa selectnews.ro@gmail.com, fie pe paginile de Facebook Select News sau Poliția Calității.

 

Răspunsul RATB:

„Avand in vedere dimensiunea mare a retelei pe care o deservim si totodata a numarului mare de angajati care lucreaza efectiv pe traseu apar neregularitati pe care, si cu ajutorul feed-back-urilor venite din partea publicului calator, incercam sa le identificam si, in acelasi timp, sa le corectam.

Va intelegem nemultumirea exprimata în sesizarea dvs. transmisa Regiei Autonome de Transport Bucuresti si va asiguram ca facem tot ce este posibil pentru asigurarea celor mai bune condiții de clatorie, insa exista si situatii neprevazute cu care ne confruntam pe parcursul unei zile intregi (defectiuni tehnice la unele vehicule, accidente de circulatie, semafoare care nu functioneaza, trafic aglomerat prin care vehiculele se strecoara cu dificultate, lucrari la carosabil etc) care nu pot fi anticipate.

Din verificarile efectuate, s-a constatat ca in data de 01.03.2018, ora 07 30, s-a defectat o usa la autobuzul din linia 116 mentionat in sesizarea dvs.

Mentionam ca aceste autobuze au un sistem de siguranta ce nu permite plecarea de pe loc a acestora decat prin dezactivarea manuala a sistemului. In aceste conditii, conducatorul auto are obligatia de serviciu de evacuare a calatorilor, respectiv de prezentare de urgenta la atelierul de intretinere si reparatii in vedrea remedierii defectiunii (defect de siguranta circulatiei).

Aspectele prezentate de dvs. in sesizare au facut obiectul primei sedinte de reinstruire cu toti conducatorii auto din autobaza Ferentari.

Regretam situatia cu care v-ati confruntat si vă mulțumim pentru preocuparea dumneavoastră în ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor oferite de către Regia Autonoma de Transport București.

Cu stima.

Sef Birou

Constantin Tobescu

 

 

 

Loading

Comments

comments