EXCLUSIV. Cum învață copiii de clasa I despre sănătate din auxiliarul de matematică al Litera & Siveco

La târgul de carte Gaudeamus, editurile și-au prezentat materialele auxiliare didactice pentru Învățământul primar. În lipsa manualelor pentru clasele I și a II-a, auxiliarele (un fel de manuale în care accentul este pus pe exerciții) sunt principalele instrumente de care se vor folosi învățătoarele în procesul didactic și cu care vor lucra elevii.

După ce am descoperit gravele erori din cele câteva pagini prezentate online ale manualului Editurii Litera & Siveco pentru Comunicare în limba română – clasa I, lucrare selectată de Ministerul Educației, am avut curiozitatea să vedem cum se prezintă auxiliarul pregătit de aceeași editură, intitulat „Caietul elevului de clasa I” .

Așa cum arătam într-un articol anterior, și acest auxiliar este plin de erori și realizat parcă în batjocură, fără pic de talent și imaginație! Pe lângă nume „autentic românești” și „larg răspândite” ca Gerard, Greg, Petunia, Gaia, Pamela, Boris, Bela, Hana, Helga, Helmut, Gineta, Gil, Giovana, Chebici, Cherciu, Chelmuș și altele asemenea, se inventează acțiuni imposibile în viața reală și stupide chiar interpretate în cheie metaforică: „Narcisele cântă cu voci”; „Florin face fluturi fumurii”. „Caietul elevului” conține ACELEAȘI sarcini de lucru la fiecare literă, iar legăturile între literele de mână sunt prost realizate. 

Am observat că asocierea Editura Litera & Siveco nu își însușește observațiile noastre, ci consideră că acesta este modul ideal de a face educația elevilor de clasa I. Reproducem, mai jos, punctul de vedere al editurii, deși acesta, fiindu-ne adresat, a fost postat pe un forum la care nu suntem abonați și nu în pagina articolului sau pe forumul paginii de Facebook a Select News. Înainte de asta, însă, iată 10 pagini, înșiruite, din capitolul „Să ne păstrăm sănătatea” al auxiliarului de „Matematică și cunoașterea mediului”. Cu excepția paginii 11 a auxiliarului, unde sunt înșirate câteva informații despre corpul omenesc, exercițiile sunt atât de grăitoare în privința concordanței cu subiectul capitolului, încât nu necesită alte comentarii din partea noastră. Le așteptăm însă, cu mare interes, pe ale voastre și pe ale Editurii Litera & Siveco. 🙂

img136 img137 img138 img139 img140 img141 img142 img143 img144 img145

Punctul de vedere al Editurii Litera & Siveco referitor la observațiile Select News asupra calității auxiliarului de Comunicare în limba română pentru clasa I, din articolul „EXCLUSIV. Ponta vrea să salveze situația din Educație cu Ecaterina Andronescu. Haosul manualelor și auxiliarelor continuă”:

„Ca urmare a articolului dvs referitor la erorile din materiale auxiliare, vă precizam următoarele:

Textele au fost gândite conform prevederilor din programa școlară, ținând cont de particularitățile de vârstă ale școlarilor de clasa I. Ele au în primul rând o menire didactică, nu literară,  fiind de ajutor  pentru activitățile integrate,  cum sunt numite în terminologia de profil discuțiile, aplicațiile și exercițiile cu elevii. Majoritatea textelor, în care au fost surprinse diverse aspecte ale vieții copiilor, au fost construite cu acele litere pe care copiii le cunosc și pot să le scrie. 
La clasă, se recomandă activități didactice care să surprindă aspecte ale interculturalității, diversității și se interzice desegregarea rasială, geografică, religioasă ori lingvistică.
Caietele de lucru se adresează tuturor copiilor de clasa I, din toate categoriile sociale, chiar și celor aparținând minorităților, integrați în sistemul național de învățământ. În consecință, personajele din caietele de lucru, activitățile, preocupările și numele lor sunt dintre cele mai diverse și mai actuale.
Cât privește afirmația că multe acțiuni sunt imposibile în viața reală, trebuie să ne amintim că basmele populare, poveștile dedicate copiilor sunt menite să le dezvolte imaginația. Există cântece pentru copii consacrate în care plantele și animalele vorbesc … și sunt foarte apreciate de cei mici. Să ne amintim că în cântecele recomandate copiilor, pupăza, broscuța, șoricelul vorbesc cu piticii și lucrul acesta îi amuză pe cei mici. Un exemplu este aici: https://www.youtube.com/watch?v=ZVeQjI82A-U. Personificarea e o figură de stil prin care textele devin mai atractive.
Numele personajelor nu se rezumă la cele din Abecedarele de acum 50 de ani pentru că, între timp, și în această privință au apărut multe schimbări. Toleranța față de ceea ce este diferit trebuie cultivată, nu blamată. 
Aveți aici o listă cu nume românești care se regăsesc și în caietele de lucru: http://ro.wikipedia.org/”.

Citește și:

EXCLUSIV. Manualul de limba română pentru clasa I conține erori grave

EXCLUSIV. Erori grave în noile manuale și auxiliare de mate și română pentru clasele I și a II-a!

EXCLUSIV. Inspectorat școlar despre un BANER cu virgulă între subiect și predicat CONFECȚIONAT de un profesor: „Se mai întâmplă”

La puțini ani! – Editorial

Plouă în clase pe manuale digitale – Editorial

1,377 total views, 1 views today

Comments

comments