Și tabloidele mor, nu-i așa?

 

În epoca în care presa din întreaga lume a fost grav lovită de criza economică și de manageri care consideră jurnalismul o marfă, iată că se întâmplă și lucruri bune.

Cel mai citit tabloid britanic, modelul ziarelor de scandal din România, trebuie să ia măsuri financiare. De astăzi, cititorii ediției online ai „The Sun” trebuie să cotizeze ca să aibă acces la conținutul ziarului.

Prețul este de 2,3 euro. Piperat, dacă ne gândim că, până ieri, era gratuit. Încă ieftin, dacă e să comparăm cu ediția de print, în cazul căreia, cu acești bani, cumperi doar cinci ediții ale publicației.

Momentul ales este unul bine gândit, în condițiile în care trebuie să înceapă campionatul intern de fotbal.

Abonații ediției tipărite a ziarului au o cale destul de complicată de acces către ediția online, ediție care are mult mai multe informații și care se actualizează pe tot parcursul zilei. Aceștia trebuie să adune 20 de coduri de bare din ziar pentru a putea accesa noul site Sun+. Nu se știe precis ce vor face până vor colecta toate cele 20 de coduri.

The Times, care este, ca și The Sun, proprietatea lui Rupert Murdoch, a fost inițiatorul ediției online plătite în anul 2010.

Rămâne de văzut dacă rețeta va funcționa, în condițiile în care publicul țintă are o “psihologie aparte”.

În România, în urmă cu un an, tabloidul Cancan a preferat sa își închidă ediția tipărită și să rămână pe net “la liber”.

La ora actuală, pe piața autohtonă mai există două ziare tipărite pe formatul tabloid, cu conținut „adecvat”: Libertatea, care aparține trustului Ringier și Click, care apartine Adevărul Holding. Dar nici acestea „nu se simt prea bine”.

 

Loading

Comments

comments