Privatizarea CFR Marfă, o poveste fără de sfârșit

Guvernul va elabora o nouă strategie de privatizare a societății CFR Marfă, care va trebui avizată de Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT), a declarat luni, la Palatul Victoria, ministrul Finanțelor Publice, Daniel Chițoiu.

Întrebat de jurnaliști dacă noua strategie va fi realizată în colaborare cu Administrația Prezidențială, oficialul MFP a afirmat că elaborarea strategiei de privatizare a CFR Marfă este ,,atribuția Guvernului’.

Chițoiu a precizat că privatizarea CFR Marfă va fi finalizată până la jumătatea anului 2015, după ce compania va trece printr-un proces de restructurare.

El a arătat că bugetul și planul de restructurare ale companiei CFR Marfă trebuie aprobate până în data de 8 decembrie 2013, conform negocierilor cu Fondul Monetar Internațional și Comisia Europeană.

Privatizarea CFR Marfă a eșuat recent întrucât clauzele suspensive de care era condiționată finalizarea tranzacției nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câștigătoare a competiției pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societății către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Prețul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR și-a asumat investiții de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă.

Loading

Comments

comments