Mocănița se va “avânta” din nou, în acest weekend, pe ruta Abrud-Câmpeni

DIGITAL CAMERA

“Mocănița”, formată din locomotivă cu aburi și două vagoane de epocă, va fi repusă în circulație pe ruta Abrud-Câmpeni în scop turistic și de agrement în perioada 15-18 august, precum și la fiecare sfârșit de săptămână până în 15 septembrie.

Cel mai recent, “mocănița” a circulat pe acest traseu în urmă cu o lună, cu prilejul Târgului de Fete de pe Muntele Găina, când numărul turiștilor prezenți în zonă a fost mai mare decât în mod obișnuit. “Mocănița”, garnitura de tren care timp de un secol a făcut legătura între Abrud, județul Alba, și Turda, județul Cluj, desființată în 1997 din “motive de rentabilitate”, circulă anual, vara, din 2005, timp de câteva zile, la inițiativa unui investitor austriac, Georg Hocevar. El a încercat în acest mod să demonstreze că un astfel de “tren” ar putea constitui un punct de atracție pentru turiști.

De această dată, trenul va circula atât de joi până duminică, dar și în următoarele trei săptămâni, sâmbăta și duminica, de două ori pe zi, de la orele 12,00, respectiv 16,00, dar numai dacă numărul călătorilor este de cel puțin 20, ținând cont că durata de pregătire a unei astfel de curse este de câteva ore. Capacitatea este de 70 de locuri în cele două vagoane. Traseul dintre Abrud și Cîmpeni, de aproape 15 kilometri, este parcurs în circa trei ore dus-întors. Prețul unui bilet este de 25 de lei pentru adulți și de 15 lei pentru copii.

Primăriile Abrud, Roșia Montană și Câmpeni au încheiat în urmă cu câteva săptămâni un protocol de colaborare cu Asociația pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România, având ca scop administrarea, promovarea, reabilitarea și exploatarea liniei înguste de cale ferată pe traseul Abrud-Gura Roșiei-Câmpeni.

Cea mai mare parte din linia de cale ferată îngustă Abrud-Turda a fost dezafectată, chiar dacă, la solicitarea Consiliului Județean Alba, în 2005 a fost declarată monument istoric pe tronsonul Abrud-Vidolm, care se întinde pe circa 70 de kilometri.

Linia de cale ferată îngustă din Munții Apuseni a fost construită la sfârșitul secolului al XIX-lea – începutul secolului al XX-lea, în timpul Imperiului Austro-Ungar. Garnitura de tren care circula pe linia în cauză a fost numită “mocănița” datorită faptului că localnicii din zona respectivă sunt cunoscuți și sub numele de mocani.

Loading

Comments

comments