Metroul Drumul Taberei are o sfântă făcătoare de minuni: Varvara, cârtița de tuneluri, sapă mai repede decât se aștepta

Cârtița Varvara Foto: forumtrenuri.com

Cârtița Varvara
Foto: forumtrenuri.com

Cartita Varvara – echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine – TBM), urmeaza sa atinga vineri peretii statiei Orizont. Ulterior, TBM-ul va intra practic in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri, informează Hotnews.

Cele două echipamente Tunnel Boring Machine (TBM) care lucrează la execuția tunelelor de metrou de la Linia 5 Drumul Taberei – Pantelimon, tronsonul Raul Doamnei – Eroilor, au fost sfințite în vara acestui an, după cum informa economica.net.  TBM au fost botezate după Sfânta Muceniță Filofteia și Sfânta Mucenița Varvara, ca protectoare ale acestora și a oamenilor care le vor utiliza. Se vede treaba, cel puțin în cazul Sfintei Varvara, ceremonia a avut succes, iar cârtița face minuni.

Azi, premierul Vctor Ponta și ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, au vizitat șantierul metroului. Premeirul s-a declarat convins că va reveni pentru a inaugura linia de metrou Drumul Taberei – Universitate, în anul 2016, informează Mediafax.

Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi pus în funcțiune în 2016, cu o întârziere de un an.

Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, și va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei.

Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Râul Doamnei și de la stația Valea Ialomiței, până la Eroilor, ar fi trebuit puse în funcțiune în cursul anului 2015.

Loading

Comments

comments