Doar un sfert dintre firmele mici și mijlocii din România sunt active pe Internet. Cum vrea Google să schimbe asta
Google Romania anunta demararea programului Google Partners Connect, prin care doreste sa faciliteze legatura dintre IMM-urile din Romania si specialistii din mediul online (de la agentii la web designeri sau consultanti). Programul se va lansa in cadrul unui eveniment care va avea loc marti, 4 noiembrie la centrul Willbrook din Bucuresti, invitati fiind antreprenori si manageri din companii de talie medie, interesati de oportunitatile pe care le prezinta mediul online, se arată într-un comunicat de presă al Grayling.
„Avem peste 10 milioane de utilizatori de internet in Romania, iar cifra aceasta creste cu 1 milion in fiecare an.Majoritatea utilizatorilor cauta online pentru a se informa despre produse si servicii, iar o treime dintre acestia cumpara produse online in mod curent. Daca ne uitam la modul in care romanii folosesc internetul – de la numarul de device-uri conectate la internet la numarul de ore petrecute pe YouTube sau la faptul ca deja o treime folosesc mobilul pentru a cauta informatii locale (adrese, review-uri de restaurante) – constatam ca profilul utilizatorului din Romania este unul avansat. Mai ramane ca IMM-urile sa imbratiseze aceasta oportunitate (doar 25% dintre IMM-uri au un website fata de o medie de aproximativ 50% in vestul Europei) si sa descopere metodele cele mai eficiente de a se face cunoscute in fata utilizatorului online. Avem 400 de specialisti in programul Partners gata sa ajute aceste IMM-uri sa aiba succes online”, a declarat Rares Rusu, Marketing Manager Google Romania.
Programul Google Partners Connect va consta din doua initiative: in primul rand, o serie de evenimente locale (incepand cu evenimentul de lansare din Bucuresti), prin care IMM-urile sunt puse in legatura cu specialistii din zona lor; si in al doilea rand, folosirea comunitatii Partners ca forum in care IMM-urile pot intra in contact cu specialisti pentru a-si spori vizibilitatea in mediul online si a atrage mai multi clienti. Comunitatea Parteners construita de Google reuneste 350 de agentii de marketing online si 400 de specialisti online certificati.
In cadrul evenimentului din 4 noiembrie, IMM-urile vor avea ocazia sa participe patru workshopuri sustinute de echipa Google Romania si consultanti de business pe teme precum branding, eCommerce, export si online strategy, dar si sa intalneasca afaceri de succes si sa afle direct de la acestea despre instrumentele si strategiile de marketing folosite pentru atragerea clientilor in mediul online. Participarea este gratuita, cei interesati se pot inscrie la eveniment accesand acest formular: http://goo.gl/bH28lO. Evenimentul Google Partners Connect se va desfasura la centrul Willbrook Platinium (Soseaua Bucuresti – Ploiesti, nr. 172 – 176), pe 4 noiembrie, incepand cu ora 09.00.
Nota
Sursele datelor utilizate mai sus sunt urmatoarele: Internet World Stats,Consumer Barometer, date interne Google, studiu Google Romania-MillwardBrown SME Study 2013