Departamentul de Stat american a cheltuit peste 630.000$ pentru like-uri pe Facebook

Foto: Oana Pavelescu

Foto: Oana Pavelescu

Din 2011 și până în martie 2013 specialiști în domeniu din cadrul Departamentului au făcut eforturi să îmbunătățească imaginea instituției dar rezultatele nu au fost cele așteptate.

Raportul Inspectorului General spune că foarte multă lume din departamentul de imagine al instituției a fost nemulțumită de campania de publicitate considerând că simpatia obținută astfel este una cumpărată.

Pagina de Facebook în limba engleză a adunat 2 milioane de like-uri dar în raportul Inspectorului General se spune că audiența țintă nu este atinsă, că profilul persoanelor vizate nu se potrivește cu al celor care petrec multă vreme pe rețelele de socializare, că oamenii pe care îi vizează Departamentul de Stat sunt mai în vârstă, influeți și lideri de opinie.

Raportul este unul ursturător deoarece Biroul pentru Informații Internaționale și Programe se presupune că este un conglomerat de specialiști în online. Biroul are divizii cu nume pompoase ca “Biroul pentu Întâlniri Inovative” care predică despre importanța folosirii online-ului pentru lansarea de invitații pentru activități și evenimente.

Este suficient de adăugat că în disperarea instituției de a-și aduce cât mai mulți simpatizanți a dezoltat un biroul cu lingviști specializați în Farsi pentru site-urile de Facebook și Twitter din limba persană.

Bugetul anului fiscal al Departamentului de Stat în 2011 a fost de 71 milioane de dolari.

Loading

Comments

comments