Dacia a majorat profitul Renault cu 59 la sută în 2013

Renault, al treilea mare producător auto european, a înregistrat un profit operațional de 1,24 miliarde euro anul trecut, în urcare cu 59%, datorită creșterii volumului vânzărilor, generată în principal de Dacia, informează Mediafax.

Veniturile Renault au avansat anul trecut cu 0,5%, la 40,93 miliarde euro, potrivit raportului financiar prezentat, azi, de grupul francez.

Volumul vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare a urcat cu 3,1%, de la 2,548 milioane unități la 2,628 milioane unități, creștere de aproximativ 79.500 de mașini.

Dacia a livrat anul trecut aproape 430.000 de mașini, în urcare cu 19,3% față de 360.000 unități în 2012, generând astfel o creștere de peste 60.000 de autovehicule. Vânzările mărcii Renault au urcat anul trecut cu 0,4%, de la 2,122 la 2,131 milioane unități.

Profitul operațional raportat de Renault pentru 2013 depășește media estimărilor analiștilor contactați de Bloomberg, care anticipau un rezultat de 1,06 miliarde euro.

Compania prognozează vânzări și profit operațional în creștere pentru acest an, în contextul stabilizării piețelor europene. Pe de altă parte, creșterile piețelor emergente, cea mai importantă dintre acestea fiind China, sunt “incerte” în viitorul apropiat, notează Renault.

Renault, deține 43% din acțiunile Nissan, a anunțat joi că țintește, în termen de trei ani, venituri anuale de 50 miliarde euro și un randament al vânzărilor de peste 5%. Obiectivul privind profitabilitatea se bazează în principal pe tăieri de costuri, inclusiv pe reducerea forței de muncă și înghețarea salariilor, măsuri agreate cu sindicatele în urmă cu un an.

Renault a fost singurul dintre cei mai mari cinci producători auto din Europa (UE plus Elveția, Norvegia, Islanda) care a înregistrat anul trecut vânzări în creștere pe segmentul autoturismelor, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Creșterea s-a datorat în principal mărcii Dacia, care a înregistrat vânzări în urcare cu 23%, acoperind declinul de 1,5% al mărcii Renault.

Renault a precizat că Nissan, producător japonez pe care l-a achiziționat în 1999, a contribuit cu 1,5 miliarde euro la profitul de anul trecut.

Loading

Comments

comments