CFR Marfă – Greu de privatizat

CFR Marfa

De aproape o lună de când a GFR a fost declarat câștigătorul contractul de privatizare pentru CFR Marfă, scandalurile se țin lanț. Unele sunt legate de Ministerul Transporturilor, altele  legate de GFR. Sunt aruncate pe “piață” diverse informații, mai mult sau mai puțin adevărate, despre cei implicați în procesul de privatizare. În tot cazul este mult zgomot mediatic menit parcă să ascundă anumite lucruri.

După ce a apărut în presă informația potrivit căreia fiscul ar fi pus sechestru pe averea lui Gruia Soica, reprezentanții GFR au emis un comunicat în care neagă acest lucru și susțin că s-ar afla în stadii avansate de discuții cu “instituții financiare internaționale care se află în top 5 mondial” pentru finanțarea achiziției.

Oficialii companiei susțin că “GFR este ținta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice și mediatice, cu scopul de a anula privatizarea CFR Marfă.”

Traian Băsescu a declarat azi că este sceptic că Gruia Stoica va găsi banii pentru privatizarea CFR Marfă și că dacă guvernul nu continuă procedura de privatizare, GFR va cere “cu certitudine” daune.

Pe 2 august 2013 Consiliul Suprem de Apărare a Țării a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă prin Hotărârea CSAT nr. 23/5.02.2013 și nu a emis o altă decizie.

În data de 20 iunie, Grup Feroviar Român, companie aparținând omului de afaceri Gruia Stoica, a fost declarată câștigătoare a licitației pentru privatizarea CFR Marfă. Prețul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro și ar urma să fie achitat integral. Pe de altă parte, GFR și-a asumat investiții de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă.

Pe 24 iulie Guvernul a emis hotărârea de vanzare a pachetului majoritar către GFR, dar nu a publicat-o în Monitorul Oficial.

 

Loading

Comments

comments