EXCLUSIV. Ambasada SUA la București promovează pe Facebook o imagine caricaturală a președintelui Obama. Ambasada pentru Select News: „Fotografia este oficială!” GALERIE FOTO-VIDEO.

bangs2

Foto: The White House

bangs3

Foto: The White House

La sfârșitul lunii aprilie, cu ocazia cinei tradiționale a corespondenților de la Casa Albă, președintele SUA, Barack Obama a ținut un speech sclipitor, punctat de poante care au făcut asistența să râdă în hohote. bangs1 Obama nu a ezitat să se autopersifleze, prezentându-și noul „look” pentru anul în curs, cu un breton adolescentin și, de altfel, imposibil de realizat în absența unei peruci. Președintele a vrut, astfel, să arate că nu este deranjat de nenumăratele reprezentări caricaturale ale figurii sale și că poate să își aducă o contribuție valoroasă la „cartoon-oteca” națională cu subiectul Obama.

Imaginea a avut un succes răsunător și a devenit parte a unei campanii de promovare a Americii în lume, prin brandul Obama.

obama 2Rezultatul campaniei poate fi observat de utilizatorii Facebook din România, su forma unui „timbru” care apare, din când în când, în partea dreapta-sus a paginii, cu imaginea caricaturală a președintelui Obama și întrebarea „Ce părere aveți despre noul look al Președintelui Obama?”. Dacă se face „click” pe acest timbru, se deschide pagina de Facebook a Ambasadei SUA la București.

Am întrebat Ambasada SUA la București cât costă această campanie și dacă e vorba de o campanie exclusiv pentru România sau este comandată de Departamentul de Stat (DOS – Ministerul de Externe al SUA) și e aceeași pentru toate misiunile americane din lume. Răspunsul a fost foarte expeditiv: „Fotografia este oficială, de pe site-ul Casei Albe”. Și se oferă link-ul către pagina pe care sunt postate imagini de la evenimentul de care am vorbit mai sus (cina corespondenților).

În pofida criticilor care i-au fost aduse de inspectorii de conturi, care au descoperit că DOS a cheltuit 630.000 de dolari, în perioada 2011 – martie 2013, doar pentru a atrage like-uri pe paginile sale de Facebook, campania de promovare plătită prin intermediul rețelei de socializare continuă.

Loading

Comments

comments