Aproape jumătate din șoselele României sunt neasfaltate
Premierul Victor Ponta, prezent sâmbătă la inaugurarea lucrărilor de moderniza-re a drumului național 29 Botoșani – Suceava, a spus că anul viitor va trebui asfaltat și ultimul drum național de pământ din România, respectiv drumul național 24C Rădăuți Prut – Manoleasa, potrivit Mediafax.
„La anul trebuie să punem banii pentru asfalt. Trebuie să facem ca în România să nu mai fie niciun drum național de pământ. Acesta e ultimul și cred că e rușinos pentru România să aibă drum național de pământ“, a spus Ponta.
Situația este, însă, mult mai rușinoasă. Peste 40% din rețeaua de drumuri publice din România, cu o lungime totală de 84.185 de kilometri, este formată din drumuri pietruite sau de pământ, în timp ce jumătate din șoselele care au fost modernizate de-a lungul timpului au deja durata de serviciu depășită, ceea ce înseamnă că circulația pe acestea este îngreunată de asfaltul deteriorat, gropi și denivelări, arată datele de la Institutul Național de Statistică, valabile la finalul anului 2012.
Circa 13% din drumurile publice din România, echivalentul a 11.275 de kilometri, sunt drumuri de pământ, potrivit datelor de la Statistică.