VIDEO. Cum se promovează excepțional imaginea României, cu o cheltuială minimă. THANK YOU, GREAT BRITAIN!
800 de euro – atât a costat videoclipul pe care vi-l prezentăm, realizat la inițiativa Ambasadei Marii Britanii la București.
Este opinia sussemnatului că acest videclip poate avea un efect mult mai benefic decât toate promo-urile realizate pe sume de sute de ori mai mari, difuzate în cadrul campaniilor „Romania – The Land of Choice” și „Explore the Carpathian Garden”, inițiate de Ministerul Turismului, în ultimii ani. Se știe că doar celebra „frunză” a costat peste 100.000 de euro…
Videoclipul „British companies in Romania” a fost realizat ca parte a unei ample campanii a guvernului britanic de a promova 20 de destinații potențiale pentru investitorii insulari. Dintre cele 20 de țări, în Europa se regăsesc două: România și Polonia. Principalele argumente sunt evidente: ambele sunt țări cu economii în curs de dezvoltare și cu populații relativ mari – așadar ideale ca piețe de desfacere. Marea Britanie își propune sporirea exporturilor în România, în următorii patru ani, cu 60%.
În același timp, însă, sunt încurajate investițiile în țara noastră, implicit cele productive, care rulează bani în economia autohtonă.
De la începutul anului până acum s-a înregistrat o creștere cu 27% a investițiilor britanice noi în România.
În scurtmetrajul de cinci minute și 13 secunde, Martin Harris, ambasadorul Regatului Unit al Marii Britanii la București și lideri ai unor mari companii britanice prezente în România vorbesc în termeni elogioși despre țara noastră și, mai ales, despre potențialul său pentru afacerile britanice.
Iată câteva declarații.
Martin Harris: „Românii au abilități lingvistice exceptionale, sunt adaptabili și gata să accepte noi idei, iar atunci când combini flexibilitatea și abilitatea cu spiritul antreprenorial britanic, poți obține rezultate remarcabile în ceea ce privește productivitatea”.
Geoff Pearson, CEO Neal Brothers: „(România) Este o poartă de acces către Est. (…) Toată lumea este încântată de mediul de afaceri din România și dorește să investească. A fost o experiență antrenantă la început dar suntem foarte mândri de parcursul companiei noastre”.
Inaki Berroeta, CEO Vodafone România: „(România este) Un mediu care devine din ce în ce mai favorabil pentru dezvoltarea afacerilor. (…) Este o țară ce oferă forță de muncă competentă, în contextul UE, cu bune reglementări. (…) Tocmai am decis să deschidem centrul de operare al rețelelor în România, de unde monitorizăm rețelele Vodafone din mai multe țări europene”.
Pascal Prigent, CEO GSK: „În România aveți mulți oameni talentați și țara se dezvoltă din punct de vedere macro-economic. Din acest punct de vedere, România este mai dezvoltată decât majoritatea țărilor din UE”.
Henk Paardekooper, RBS România: „România este o piață atractivă datorită mărimii sale, potențialului de dezvoltare, poziționării sale, forței de muncă – educată, competitivă și productivă. Așadar, există un mediu de afacere considerabil pentru multe companii, cărora le putem oferi produse financiare”.
Ray Breden, CEO British-Romanian Chamber of Commerce: „România are un potențial nevalorificat și indiferent de sectorul în care dorești să investești, acel sector nu a fost complet dezvoltat”.
Mihai Ivănescu, CEO Land Rover: „Dacă ești determinat, aproape orice este posibil”.
Radu Grosu, Delivery Director Endava: „Cel mai mare factor de succes pentru România sunt oamenii săi, entuziasmul, optimismul și dorința acestora pentru dezvoltare”.
Citește și:
Centrul de Afaceri Româno-Britanic poate deveni o pârghie pentru afacerile românești care doresc să se extindă în Regatul Unit