11 Agenții de publicitate au încasat amenzi de 3,2 milioane de euro

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței Foto: Oana Pavelescu, Select News

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței
Foto: Oana Pavelescu, Select News

Ceea ce Select News anticipa, în exclusivitate, pe 21 august, s-a întâmplat: Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), se anunță într-un comunicat de azi al instituției.

Cum au fost împărțite sancțiunile:

Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)
B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)
Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)
Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)
Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro)
Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)
United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)
Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)
Autoritatea de concurență a constatat că cele 11 companii au participat la o înțelegere anticoncurențială având ca obiect eliminarea de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agențiilor media concurente.
„Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Consiliul Concurenței colaborează cu Uniunea Agențiilor de Publicitate din România pentru a elabora un cod deontologic al breselei de publicitate, respectiv „un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață, astfel încât clienții să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețul acestora”.

Agențiile sancționate au anunțat, deja, printr-un comunicat UAPR, că vor contesta „cu vehemență” amenzile în instanțele de judecată.

Loading

Comments

comments