Nu vindeți clienților, faceți-i să cumpere!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA“Nu vă întrebați vizitatorii dacă vor și alte produse, dacă ei nu au folosit încă butonul pentru a autoriza comanda; nu îi forțați să-și facă un cont înainte de a cumpăra ceva și, nu în ultimul rând, nu bombardați oamenii cu newsletters, fără să-i întrebați politicos dacă prima lor cumpărătură pe site-ul dumneavoastră a fost o experiență plăcută!”, sunt câteva dintre sfaturile primite astăzi de reprezentați ai celor 120 de magazine online înscrise anul acesta în competiția pentru decernarea premiilor oferite în cadrul Galei Premiilor eCommerce 2013 (GpeC 2013).  Membrii juriului i-au mai sfătuit pe proprietarii magazinelor online să-și construiască un site special pentru dispozitivele mobile – în condițiile în care 30 la sută dintre români au smartphones – și, de asemenea, să-și creeze propriul brand de magazin. Între punctele nevralgice menționate pe lista “Ce să NU faci în e-commerce” mai figurează construcția site-urilor care încep prin a promova un produs cu un anumit preț și afișează apoi, câteva rânduri mai jos, un preț mai mare (uneori chiar dublu) la același produs, existența unei căutări pe site care funcționează fie prea lent, fie incorect, stabilirea unor meniuri principale aproape invizibile pentru motoarele de căutare, plasarea mai multor linkuri către o singură pagină din site, precum și lipsa interacțiunii cu abonații și a programelor de loializare a acestora.

Desfășurată marți la București, cea de-a opta ediție a celui mai important eveniment de comerț electronic din România este împărțită în două componente principale, respectiv Conferințele Naționale de E-Commerce GpeC și festivitatea de premiere, în timpul căreia sunt desemnați cei mai merituoși jucători ai anului 2013 în comerțul electronic românesc. Vor fi decernate premiile pentru cele mai bune magazine online înscrise în competiție anul acesta și care au trecut printr-un amplu proces de evaluare, constând în nu mai puțin de 90 de criterii de jurizare. De asemenea, vor fi premiate companiile care activează în piața de comerț electronic și au înregistrat performanțe notabile în 2013. Între acestea figurează instituții financiar-bancare și agențiile web.

Loading

Comments

comments