ROMÂNIA MEREU NĂUCITOARE. Contractul cu Bechtel nu poate fi desecretizat, pentru că… a dispărut!
S-a dat un ordin comun de miniștri (Șova + Fenechiu, înaintea condamnării celui din urmă), pentru desecretizarea contractului Autostrăzii Transilvania.
Dar… prinde orbul, scoate-i ochii, desecretizează de ai ce!
Contractul original semnat cu Bechtel în 2003 a dispărut! Ministrul delegat pentru Mari Proiecte, Dan Șova, a motivat, astfel, faptul că desecretizarea întârzie.
„Nu am reusit la Ministerul Transporturilor sa se gaseasca varianta originala a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat in 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele aditionale din 2005. Nu s-a gasit varianta originala din 2003. Anexele au aparut dupa 2005. Contractul a fost desecretizat in 2006”, a afirmat Șova, la Digi 24.
„Boagiu (fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu, n.r.) a spus intr-o conferinta de presa ca a trebuit sa rezilieze partial. E clar ca modificarile din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de euro. Oamenii asteapta sa vada pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii”, a mai spus Dan Sova.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură a publicat marți, pe site-ul sîu www.dpiis.ro anexele din anii 2006 și 2011 la contractul dintre statul roman și Bechtel, nu și contractul inițial, semnat de guvernul Adrian Năstase.
Proiectul Autostrazii Transilvania a fost aprobat, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel. Autostrada trebuia finalizata pana in 2012. În realitate, în acest interval de timp au fost construiți doar 52 din cei 415 kilometri din contract, iar suma încasată de Bechtel până la rezilierea din mai 2013 a fost de 1,4 miliarde de euro – 27 de milioane de euro pe kilometrul de autostradă.