Drumurile expres în locul autostrăzilor: viteze de deplasare reduse cu 10-50 kmph

Ilustratie: zf.ro

Ilustratie: zf.ro

Conform Master Planului General de Transport propus de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, și acceptat de Comisia Europeană, până în anul 2030 ar urma să fie construiți, în România, 656 de kilometri de autostrăzi și 2.226 de kilometri de drumuri expres.

Conform unui normativ al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale citat de Ziarul Financiar, drumurile expres pot fi dezvoltate în autostrăzi, în funcție de fluxurile de trafic viitoare și că vor fi prevăzute cu spații de parcare, baze de întreținere, garduri de protecție și sisteme de siguranță a circulației, atât orizontale cât și vertical.

Principala diferență între un drum expres cu două benzi pe fiecare sens de mers și o autostradă tot cu două benzi pe sens va fi absența benzilor de urgență. Drumul expres va avea și un spațiu median de separare a sensurilor de circulație. Viteza maximă cu care se poate circula pe drumurile expres este de 120 km/h pentru regiunea de șes, 100 km/h pentru deal, 80 km/h pentru munte, față de 130 km/h pe o autostradă.

Un drum expres are un cost cu circa 30% mai mic decât autostrăzile, potrivit informațiilor oferite de Ministerul Transporturilor.

În România nu există nici măcar un kilometru de drum expres în prezent, însă o șosea care se apropie destul de mult de conceptul de drum expres este București-Giurgiu.

Master Planul de Transport diferă puternic de planurile pe care guvernul le-a prezentat la finalul anului trecut, care arătau că în România vor fi construiți până în 2020 alți circa 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 de kilometri pe care România îi are în prezent. Costul estimat al autostrăzilor și drumurilor expres prezentate în Master Plan se ridică la aproape 24 miliarde de euro.

Loading

Comments

comments