România – pe primul loc în lume la creșterea producției de mașini în 2013

asamblare daciaAnul trecut producția locală de autovehicule a crescut cu aproape 22% comparativ cu anul precedent, la circa 411.000 de mașini, depășind țări precum Austria (20%) sau China (15%), potrivit datelor Orga­ni­zației Internaționale a Constructorilor de Auto­mo­bile (OICA), informează ZF.

Anul 2013 a fost unul record pentru Dacia, cu peste 342.000 de mașini produse, dar și primul an de producție completă la uzina Ford. Cu cele 68.339 de mașini, în creștere cu 123% față de anul anterior, uzina de la Craiova a atins un maxim istoric, fiind cel mai ridicat volum atins vreodată.  Pe de altă parte, uzina are o capacitate de 300.000 de uni­tăți anual, exact cât au promis americanii că vor produce după anul 2012, cifră prevăzută în contractul semnat la privatizarea uzinei în 2007. Luând în calcul un preț mediu de 12.000 de euro / unitate, valoarea de piață a mașinilor asamblate se apropie de 5 mld. euro. 

Ultima oară când România a intrat în top trei creșteri a fost în 2005, primul an întreg în care la Mioveni s-a produs modelul Logan. În acel an producția locală creștea cu 59% comparativ cu anul anterior, a doua cea mai mare creștere după cea de 105% a Finlandei.

Din punctul de vedere al volumului, cu 411.000 produse anul trecut România se clasează pe locul 9 la nivel european, depășind Italia, care a produs în 2013 sub 390.000 de mașini, dar sub Belgia, unde s-au asamblat aproape 450.000 de mașini. Pe de altă parte, Belgia, care producea în urmă cu zece ani peste un milion de mașini anual, a pierdut anul trecut peste 11%. Scăderea vine în contextul în care Ford urmează să închidă la sfârșitul acestui an uzina din Genk, ce reprezintă 60% din producția de mașini a țării.

Loading

Comments

comments